İnternetten ürün ve hizmet satışı yapacak olan kişi ve işletmeler e-ticaret siteleri, e-ticaret pazaryeri platformları ya da sosyal medya platformları üzerinden satış yapmaktadır. Günümüzde markalar en çok e-ticaret siteleri ya da e-ticaret pazaryerleri üzerinden satış yapmayı tercih ediyor olsa da aslına bakıldığında sosyal medya platformlarından da satış yapan marka sayısının artığı bilinmektedir. Özellikle instagram ile başlayan satış süreçleri birçok kişinin TikTok kullanması ile bu platforma da geçmiştir.
Artık internetten satış yapacak olan kişi ve işletmeler instagram gibi önemli sosyal medya platformlarının yanı sıra kullanıcı sayısı her geçen gün artış gösteren TikTok gibi sosyal medya platformlarına da yönelmektedir.
Peki, TikTok’ta ürün satışı yapmak için markaların dikkat etmesi gereken şeyler nelerdir? Gelin hep beraber TikTok'ta E-ticaret Nasıl Yapılır adlı bu yazımızda gelin hep beraber bunlara bir göz atalım.
TikTok Nedir?
TikTok, Eylül 2016 tarihinde ilk kez piyasaya sunulan ve Çin’de DouYin adı ile bilinen bir sosyal medya platformudur. Bu platform üzerinden kullanıcılar video içerik paylaşımı yapabilmekte diğer kullanıcıların videoları ile etkileşime geçebilmekte ve canlı yayın yaparak gelir elde edebilmektedir.
Ticari faaliyet yürüten işletmeler ise TikTok’ta bir işletme hesabı açarak ürün ve hizmet pazarlaması yapabilmekte ve TikTok üzerinden ürün satışı yapabilmektedir. Yani kısacası markalar bu platform üzerinden e-ticaret yaparak gelir elde edebilmektedir. Peki bu platformda e-ticaret nasıl yapılmaktadır?
Hedef Kitlenizi Belirleyin
TikTok kullanan kişi sayısının her geçen gün artış gösterdiğini sizler ile paylaşmıştık. Özellikle bu platform üzerinden ürün ve hizmet pazarlaması yapacak ve TikTok’tan satış yapacak olan kişiler ve işletmelerin bir hedef kitle belirleyerek yola koyulması gerekir.
Genellikle markaları ürün ve hizmet satışı yapabileceği hedef kitleleri arasında yer alan 20 – 29 yaş arasındaki kişiler bu platformda yoğun bir şekilde vakit geçirmektedir. Bu nedenle markanızın ürünleri 20- 29 yaş aralığını ilgilendiren ürünler ise bu hedef kitleye hitap eden paylaşımlar yapabilir ve böylece TikTok üzerinden kolay bir şekilde ürün satışı yapabilirsiniz.
Rakiplerinizi İnceleyin
TikTok’tan satış nasıl yapılır diyorsanız önem vermeniz gereken bir diğer konu da rakipleriniz olmalıdır. Çünkü markanızın hedef kitlesinde yer alan kişilere hitap eden ve ulaşmak isteyen rakiplerinizin büyük bölümü de bu platformda aktif bir şekilde faaliyet göstermektedir.
TikTok’tan satış yapacak olan markaların rakiplerini incelemesi ve onların stratejilerine göz atması da oldukça önemlidir. Çünkü bir rakibinizin yaptığı yanlışları yapmamak ve o hedef kitle ile nasıl bir iletişim kurduğunu anlamak markanızın Tiktok’ta satış stratejisini geliştirmenize olanak tanıyacaktır.
Bu yüzden iyi bir strateji ile TikTok üzerinden satış yapmaya başlamak için sizler de rakip analizi yapabilir ve ardından çalışmalara başlayabilirsiniz.
Ürünlerinizi ve Hizmetlerinizi Belirleyin
TikTok’tan satış nasıl yapılır sorusuna verilmesi gereken kritik yanıtlardan birisi de ürün ve hizmet seçimidir. Çünkü internet üzerinden satılan ürünlerin bir bölümüne olan talep bir hayli fazlayken bir bölümüne de talep oldukça azdır. Bu nedenle Tiktok’ta e-ticaret yapacak olan markaların satacakları ürün ve hizmetleri doğru bir şekilde seçmesi oldukça önemlidir.
Bu noktada talebin fazla olduğu ürün ve hizmetlere yönelmek ürün satışlarınızın artmasını sağlayacak ve bu da gelirlerinizi olumlu bir şekilde etkileyecektir. Tiktok’ta ne satılır diyen markaların satılacak ürün ve hizmetler bulabilmesi için belirli araştırmalar yapması gerekir:
- Niş bir hedef kitleye hitap eden ürünler
- E-ticaret ile internetten çok satılan ürünler
- E-ticarette kâr marjı fazla olan ürünler
- E-ticarette popüler olan sektörler
Gibi konularda araştırma yapabilir ve TikTok’ta ne üzerine bir işletme hesabı kuracağınıza ve satacağınız ürünlere daha kolay karar verebilirsiniz. Böylece doğru adımlar ile e-ticaret sektörüne adım atabilir ve TikTok’ta satış yapabilirsiniz.
Şirket Kurulumu Yapın
Tiktok’ta satış yapmak ya da e-ticaret sitesi kurmak için her kişi ve işletmenin bir şirket çatısı altında satış yapması gerekir. Çünkü şirket kurmadan e-ticaret yapıldığı zaman kişi ve işletmelerin yasal yükümlülükler ile karşı karşıya kalması mümkündür.
Bu noktada şahıs şirketi, limited şirket ve anonim şirket gibi şirket türleri TikTok üzerinden satış yapacak olan kişilerin kurabileceği şirket türleridir. Sizler de bu şirketleri araştırabilir ve dezavantajlarına göz atarak hangi şirket türünü kurmanız gerektiğine karar verebilirsiniz. Böylece TikTok’ta e-ticaret yapmak için gerekli olan şirket kurma zorunluluğunu ortadan kaldırabilirsiniz.
E-ticaret Sitenizi Hayata Geçirin
Tiktok’ta e-ticaret ile ürün satacak olan her kişi ve işletme çoğu zaman bir e-ticaret sitesi kurar ve yaptıkları paylaşımlar sayesinde hedef kitlelerinde yer alan kişileri e-ticaret sitelerine yönlendirerek satış gerçekleştirir. Bu yüzden hedef kitleniz ve takipçileriniz arasında yer alan kişilerin markanıza güvenmesi için iyi bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekir.
TikTok’ta satış yapmak için e-ticaret sitenizi kurarken tercih edebileceğiniz belirli site kurma yöntemleri bulunur. Bunlar; e-ticaret sitesi yazdırma, e-ticaret paketleri veya açık kaynaklı yazılımlar olarak bilinir.
Bu yöntemler arasında yer alan e-ticaret paketleri, uygun bütçe ile e-ticaret sitesi kurmak ve profesyonel hareket etmek isteyen markalar tarafından tercih edilir. Sizler de Ticimax e-ticaret altyapısını tercih ederek markanızın ürün ve hizmetlerini sergileyeceğiniz ve yönlendirmeler ile TikTok üzerinden satış yapabileceğiniz e-ticaret sitenizi kurabilir ve gelir elde edebilirsiniz.
Ürün ve Hizmetlerinizi TikTok’ta Pazarlayın
TikTok ile e-ticaret yapan markaların ürün ve hizmet pazarlamasına da önem vermesi gerekir. Çünkü şu an TikTok’ta aktif bir alışveriş özelliği bulunmaz. Markalar sadece yapacakları yönlendirmeler ile e-ticaret sitelerine trafik çeker ve satış yapma fırsatı yakalar.
Ürün ve hizmetlerinizi ön plana çıkaran videolar, müşterilerinizin memnuniyetini gösteren içerikler sayesinde takipçilerinizin dikkatini çekebilir ve TikTok üzerinden kolayca e-ticaret sitenize yönlendirme yaparak satışlarınızı artırabilirsiniz.
TikTok’ta e-ticaret pazarlaması yaparken profesyonel video ve ilgili çekici paylaşım metinleri ile hedef kitlenize ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanacağınız hashtagler sayesinde daha geniş bir hedef kitleye ulaşabilir ve böylece daha fazla satış yapma imkânı yakalayabilirsiniz.
TikTok’ta Reklam Verin
TikTok’ta e-ticaretin asıl temeli reklamlardır. Çünkü TikTok’ta yapılan reklam çalışmaları ile markalar hedef kitlelerini genişletmekte ve böylece daha kolay satış yapmaktadır. Sizler de TikTok üzerinden ürün satmak istiyorsanız;
- Hedef kitlenizi belirleyin
- Markanızın ürün ve hizmetlerini ön plana çıkaran paylaşımlar yapın
- Bir reklam bütçesi belirleyin
- TikTok üzerinden e-ticaret sitenize yönlendirebileceğiniz reklam çalışmaları yapın.
- Reklam çalışmalarınızı analiz edin ve raporlara göz atın.
Bu tür bir çalışma ile hedef kitlenizde yer alan kişilere ürün ve hizmetlerinizi tanıtabileceğiniz reklam çalışmalarını kolayca yapabilir ve TikTok üzerinden satış yapabilirsiniz.
TikTok’da Para Kazanma Yöntemleri (5 Etkili Yöntem)
TikTok’da para kazanmak için kullanabileceğiniz beş farklı yöntemi aşağıda açıkladık. Bu yöntemlerden istediğinizi seçebilir veya birden fazla seçerek stratejinize dahil edebilirsiniz.
- TikTok İçerik Üreticisi Fonu ile Para Kazanmak
- TikTok’da Canlı Yayın Yaparak Para Kazanmak
- Sponsorlu İçerikler Üreterek Para Kazanmak
- Affiliate Marketing ile TikTok’da Para Kazanmak
- Kendi Ürünlerinizi Pazarlayarak TikTok Para Kazanma
TikTok İçerik Üreticisi Fonu ile Para Kazanmak
TikTok İçerik Üreticisi Fonu, TikTok’da yüksek izlenme ve takipçi sayısına sahip içerik üreticilerinin kayıt olabileceği bir sistemdir.
Bu içerik üreticileri, sahip oldukları takipçi ve izlenme sayısı baz alınarak, TikTok’un reklam gelirinden pay alma şansı elde ederler.
Böylece içerikleri izlenme aldıkça gelir elde edebilirler.
Eğer siz de yüksek takipçi ve izlenme sayısına sahipseniz, TikTok’dan gelir elde etmek için TikTok İçerik Üreticisi Fonu’na başvurabilirsiniz.
TikTok’da Canlı Yayın Yaparak Para Kazanmak
TikTok’da canlı yayın yapmak, bu sosyal medya platformundan para kazanmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden birisi. Özellikle çok fazla izleyicinin katıldığı canlı yayınlar yapıyorsanız, bu seçeneği değerlendirmenizi öneririz.
TikTok canlı yayınlarında izleyiciler, içerik üreticilerine bahşiş ve hediyeler gönderebiliyorlar. Böylece yayın sahipleri, direkt olarak izleyicilerin verdiklerinden para kazanmış oluyor.
Bunu Twitch ve benzeri diğer yayın platformları gibi düşünebilirsiniz.
Sponsorlu İçerikler Üreterek Para Kazanmak
Bütün sosyal medya platformlarında olduğu gibi firmalar için sponsorlu içerik üreterek TikTok’da para kazanmak mümkün.
Birçok şirket sosyal medya fenomenlerine, kendi reklamlarını ve marka mesajlarını içerek içerikler üretmesi için sponsor oluyor.
Bu sponsorluk bazen hediyeler ve bedava ürünler ile karşılanabildiği gibi, birçok sponsorluk kampanyasında, yayıncıya belirli bir miktar para da ödeniyor.
Hitap ettiğiniz kitlenin ilgilenebilecekleri şirketlerle ilişkiler kurup, siz de bu TikTok para kazanma yöntemini deneyebilirsiniz.
Affiliate Marketing ile TikTok’da Para Kazanma
Başka firmaların ürünlerini pazarlayıp, sizin pazarlama çalışmalarınızdan gelen satışlardan belirli bir oranda komisyon aldığınız gelir elde edim sistemine Affiliate Marketing adı verilir.
Farklı Affiliate Marketing programlarına kayıt olarak, seçili ürünlere yönlendireceğiniz müşterilerin alışverişlerinden gelir elde edebilirsiniz.
TikTok bu şekilde para kazanmak için oldukça uygun bir platform.
Kendi Ürünlerinizi Pazarlayarak TikTok Para Kazanmak
TikTok’da para kazanmak için kullanabileceğiniz başka bir yöntem ise kendi ürünlerinizi pazarlamak.
Kendi işletmesinin ve ürünlerinin tanıtımını yapmak için TikTok kullanan birçok insan mevcut.
Eğer halihazırda bir e-ticaret işletmeniz varsa, TikTok’da içerik üreterek bu ürünlerin reklamını yapabilirsiniz.
Satacak ürünleriniz varsa, ama daha kendi e-ticaret sitenizi kurmadıysanız, that teknologi alt yapısı ile hemen kendi e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz.
TikTok’ta Para Kazanma ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular
TikTok 10 Bin İzlenmeye Kaç Para Veriyor?
Sosyal medya ajanslarının yaptığı araştırmalara göre, her gün ortalama olarak 10.000 izlenmeye sahip 2 video paylaşan ve yüksek takipçi sayısına sahip olan hesaplar, aylık 4500-5000 TL civarında para kazanabilmektedir.
TikTok’ta Para Kazanmak için Kaç Takipçi Lazım?
TikTok’da Affiliate Marketing, sponsorlu içerik ve kendi ürünlerini pazarlama yöntemleri ile para kazanmaya başlamak için belirli bir takipçi limiti yoktur. Ancak TikTok hesabınızdan düzenli para kazanmak için minimum 10.000 takipçinizin olması iyi olacaktır.
TikTok Ne Zaman Para Veriyor?
Gerekli takipçi sayısına ulaşıp, TikTok para kazanma şartlarını tamamlayıp, bütün kurallara uygun bir şekilde TikTok İçerik Üreticisi Fon’una başvurduktan sonra para kazanmaya başlayabilirsiniz.
TikTok Para Çekme İşlemi Nasıl Yapılır?
TikTok hesabınıza, bulunduğunuz bölgede izin verilen bir para çekme yöntemini bağlayarak para çekme işlemini yerine getirebilirsiniz.
TikTok Fenomenleri Ne Kadar Kazanıyor?
TikTok fenomenlerinin kazandığı miktarlar, takipçi sayılarına, popülerliklerine ve gönderilerinin aldığı izlenme sayılarına göre değişiklik göstermektedir. Yeni yeni ünlü olmaya başlayan bir fenomen, aylık 4000-5000 TL arası gelir elde edebilirken, çok ünlü bir influencerın kazanacağı miktar milyonlara kadar çıkabilmektedir.