Top categories
Menü


Sosyal Medya Üzerinden Nasıl Satış Yapılır?


Son yıllarda oldukça popüler bir hale gelen internet ve sosyal medya platformları üzerinden satış yapma, kullanıcılara sunduğu geniş ürün ve hizmet yelpazesi, kullanıcı yorumları ve değerlendirmeleri, ürün/hizmet deneyimleri ve memnuniyeti gibi birçok faktörü tek tıkla görüntüleme imkanı sunduğundan oldukça fazla tercih edilmektedir.

Örneğin Instagram, anlık olarak bir milyardan fazla kullanıcısı olan Instagram ürün veya hizmetlerini satmak için irili ufaklı her türlü marka için oldukça büyük ve verimli bir pazar haline geldi.

Sosyal medya içerisinde satış yapmak, sosyal medyanın kendi trendlerinden de faydalanarak yeni birçok özellik ve amaç da kazanmış durumda. Marka bilinirliği yaratmak, müşteri memnuniyeti sağlamak, doğru hedef kitleye anında ulaşmak ve tabii satış yapmak.

Peki Instagram, Facebook, X (Twitter), Tiktok gibi sosyal medya platformlarını kullanarak nasıl satış yapabilir, markanızı nasıl büyütebilirsiniz? Gelin anlatalım!

Ne Satacağınıza İyi Karar Veri

Satacağınız ürünü ya da hizmeti iyi bilmek, ihtiyaç duyulup duyulmayan bir ürün/hizmet olduğunu iyi analiz etmeniz gerekmektedir.
İnternet üzerinde en çok satılan ürünleri araştırmak.

E-ticarette popüler ürünleri araştırmak

İlgili rakip firmaların o ürünü nasıl, ne şekilde sattığını analiz etmek.

Arama motorlarında en çok aranan ürünleri incelemek.

Sosyal medyada satış maceranız için iyi bir başlangıç olacaktır.

Alanınızda başarılı olan mağaza ya da işletmeleri incelemek ve stratejilerini anlamaya çalışmak önemlidir. Kullandıkları dili, görselleri, hesaplarının yeterliliğini ve öne çıkardıkları ana özelliklerini anlamak siz ve markanıza yardımcı olacaktır.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Hitap ettiğiniz kitleyi ne kadar iyi tanırsanız, satış yaparken ya da onlarla iletişim kurarken nelerden hoşlandıkları, neler bekledikleri, ne gibi şeyler istemedikleri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Kitlenizi tanımak, size marka bilinirliği, satış yüzdesi ve müşteri memnuniyeti olarak olumlu dönüşler sağlayacaktır.

Hesabınız Bir İşletme Hesabı Olmalı

Sosyal medyada satış yapmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken şeylerden biri de hesabınızın bir işletme hesabı olmasıdır. İşletme hesabı sayesinde kişisel hesaplardan farklı marka ve işletmelere özel sağladığı birçok avantaj ile sizi öne çıkartabilir.

İşletme hesabına sahip olmanız;
Müşterilerinizin markanıza olan güvenirliğini artıracaktır.


Bununla beraber işletme hesapları markaların istatiksel verilere ulaşmasını ve raporlama yapma sürelerini de kısaltacaktır.

Etkileşim, Gösterim, Takipçi, Mesaj gibi markanız için önemli olan istatistiklere daha rahat ulaşmanızı sağlayacaktır.

Markanızı takip eden kişilerin demografik bilgilerine ulaşmanız kolaylaşacaktır.

Takipçilerinizin Instagram’da geçirdiği süre ve aktif kalma saatleri hakkında bilgilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır

.

Güvenilir Ödeme Yöntemleri Sağlayın

İnternette alışveriş yapan kullanıcıların belki de en değer verdikleri şey güvenli ve çeşitli ödeme yöntemleri imkanı denebilir. Markanızın ödeme yöntemleri içerisinde kapıda ödeme, havale, EFT, banka kartı ya da kredi kartı gibi ödeme seçeneklerinin olması müşterileriniz için güvenilir bir imaj yaratmanızı sağlayacaktır. Güvenilir ve çeşitli ödeme yöntemleri size gözle görülür bir artış sağlayacaktır.

Sosyal Medyada Logonuzu Kullanmalısınız

Sosyal medyada markanıza ait hesaplarda (profil fotoğrafınız, kapak fotoğrafınız) markanızın logosunu kullanmak kurumsal kimliğinizi, güvenilirliğinizi ve profesyonelliğinizi arttıracaktır.

Sosyal Medya Hesaplarınızı Optimize Edin

Sosyal medyada satış yapacak işletmelerin dikkat etmesi gereken faktörlerden biri de marka güvenilirliğidir. Kullanıcılar genellikle bir hesabın güvenilir olduğunu marka logolu profil fotoğrafı veya iletişim bilgilerinin markanın profilinde yer almasına dikkat ederek ölçümlerler. Bu yüzden sosyal medya hesaplarınızda iletişim bilgilerinizi optimize etmek hem sizi daha güvenilir yapacak hem de kullanıcı gözünde marka imajınızı güçlendirecektir.

Sosyal medya hesaplarınızda optimizasyon çalışmaları yapmak için;
Markanıza ait bir web siteniz varsa bu siteyi profillerinize ekleyin.
İşletmenizin açık adresini, kargo gönderim şartları gibi unsurları profillerinizin biyografi kısmında paylaşmaya özen gösterin.
Takipçilerinizin ve müşterilerinizin sizinle iletişime geçebilmeleri için iletişim butonları ekleyin. İletişim bilgileriniz içerisinde telefon numaraları, mail adresleriniz gibi bilgilerin yer almasına dikkat edin..
İçeriklerinizi Vitrininiz Gibi Düşünmelisiniz
Sosyal medya çoğunlukla görselliğe dayalı bir mecra olduğundan, ürünlerinizin ya da markanızın kullanıcılara güzel, estetik gözükmesi oldukça önemli. Profesyonel olarak hazırlanan ürün/hizmet videoları ya da fotoğrafları ile ilgi çekici içerikler yaratarak kullanıcıların ilgisini ve güvenini kazanabilir, bu şekilde kullanıcıları satın alma eylemine yöneltebilirsiniz.

Doğru Hashtag’leri Kullanmaya Çalışın!

Sosyal medyada görüntülenme ve etkileşim oranlarınızı gözle görülür şekilde arttırabilecek bir özellik de hashtagler (etiketler). Satmak istediğiniz ürün ya da hizmet ile doğrudan alakalı hashtag’leri kullanmak, hedeflemiş olduğunuz kitleye ulaşabilmenizi kolaylaştıracaktır.

Dijital Reklamlara ve Influencer Marketing Çalışmalarına Önem Verin!

Profesyonel bir şekilde sosyal medya profillerinizin veya ürünlerinizin reklamını yapmak başlı başına zor bir iştir. Fakat alanında uzman kişilerle çalışarak çok büyük başarılar yakalamak oldukça mümkün. Doğru stratejiler ile yürütülecek dijital reklam kampanyaları ile sosyal medya hesaplarınızdaki trafik, görünürlük, bilinirlik ve etkileşim sayıları arttırılacaktır. Bu da beraberinde markanız adına daha fazla satış demektir.
Sosyal medyada etki alanı ve hitap ettiği kitlenin milyonlara ulaştığı bir grup kullanıcı var. Influencer’lar. Sattığınız ürüne ya da hizmet ile uyumlu, yüksek takipçi sayısına sahip, etkileşim oranı yüksek olan bir Influencer ile bir kampanya yürütmek size oldukça yararlı bir strateji olabilir. Doğru Influencer’ı bulmak ya da anlaşmak bazen meşakkatli olsa da profesyonel destek ile doğru kişi ve strateji yaratılabilir.

Sosyal medya anlık trendleri, kendi habitatı ve içerisindeki tüketimin hızlılığı ile tamamen anlaması ve dahil olunması oldukça zor bir mecra. Ama başarılı olunduğunda sağlayabileceği avantajlar ile de işletmenizi bir sonraki seviyeye çıkarabilecek bir pazar olduğuna şüphe yok. Eğer siz de markanızın sosyal medyada yerini almasını, görünür olmasını, dijitale adapte olmasını ve en önemlisi daha çok satış yapmasını istiyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Alanında profesyonel ekibimiz ile markanıza en uygun stratejileri üreterek, hedeflerinize beraber ulaşabilir, Ena ile siz de kazanabilirsiniz!

Gelir elde etmek, yaşamak için gerekli konulardan biridir. Hayatta kalabilmek için ya bir işe girip çalışmak ya da ticaret yapmak gerekir. Son dönemlerde sosyal medya üzerinden satış yapmak, hem marka sahipleri hem de aile bütçesine katkıda bulunmak isteyenler için de önemli bir seçenek haline gelmiştir.

Sosyal medya satış için kolay bir mecra gibi görünse de kurallara uymazsanız büyük cezalarla karşılaşacağınız bir yer olabilir. Bu yüzden sosyal medya üzerinden satış nasıl yapılır sorusunun yanıtını öğrenmeniz gerekir. Dilerseniz şimdi hep birlikte sosyal medyada satış yapmak için nelere ihtiyacınız olduğunu ve sosyal medya satış tekniklerini inceleyip yasal olarak neler yapabileceğinize göz atalım.

Sosyal Medyada Satış Yapmak Yasal mı?

Bir ürününüz var diyelim. Bu ürününüzü fiziki bir mağazada satmak yerine, her bölgeden binlerce insana ulaştırmak istiyorsunuz. İşte böyle bir durumda sosyal medyadan satış yapmak mümkün. Ancak sosyal medyadan satış ile ilgili dikkat etmeniz gereken bazı durumlar var. Mesela sosyal medyada satış yapmak yasal olacak mı?

Eğer kullandığınız sosyal platformlar e-ticaret altyapısına uyumlu olarak geliştiriliyorsa, yani yasal olarak e-ticaret kapsamında mağaza açabileceğiniz platformlarsa bir işletme hesabı oluşturarak sosyal medya satışı yapmanız olasıdır. Ancak siz kişisel hesap gibi bir sayfa açar ve vergi vermezseniz sosyal medyadan satış yapamazsınız. Bunu yapmaya çalışırsanız cezalara hazırlıklı olmanız gerekir. Peki sosyal medyada satış nasıl yapılır?

Sosyal medyada satış yapmak istiyorsanız sanal mağaza fırsatı veren sosyal platformları tercih etmelisiniz. Örneğin Instagram bunlardan biridir. Instagram’da sanal mağaza açabilir, hukuki olarak e-ticaret yapabilirsiniz. Sosyal medya satış teknikleri konusunda kendinizi geliştirirseniz, işletme profilinizi olması gerektiği gibi düzenlerseniz başarılı bir satış süreci geçirebilirsiniz.

Yani sosyal medyada satış yapmak için yasal süreçleri takip etmeniz, fatura kesmeniz, kayıt dışı işlem yapmamanız çok önemli. Aksi takdirde kazancınız cezalarla eksiye düşebilir ve bu işlerden men edilebilirsiniz. Sosyal medyada satış nasıl yapılır diye merak edenler için bu bilgileri akıllarından çıkarmamalarını tavsiye edebiliriz.

Sosyal Medyada Satış Yapmak İçin Hangi Ürünleri Tercih Edebilirsiniz?

Son yıllarda internet ve sosyal medyadan satış bir hayli popüler oldu. Siz de sosyal medyadan satış yapmayı düşünüyorsanız giyim, elektronik, dekoratif aksesuar, telefon aksesuarları, ev gereçleri ya da daha bunun gibi pek çok şeyi, sosyal medya üzerinden satabilirsiniz.

Yasal olarak satışı serbest olmayan bazı ürünler hariç, öğrendiğiniz sosyal medya satış tekniklerini uygulayarak ticaret yapabileceğiniz seçeneğiniz çok fazla. Bu konuyla ilgili detaylı bilgiyi satışı yasak olan ürünleri inceleyerek edinebilirsiniz. Örneğin alkol veya zararlı madde satamayacağınızın farkında olmalısınız.

Sosyal medya her ne kadar eğlence dolu bir yer olsa da hukuk dışı bir sürece dahi olursanız, sosyal medya satış yasakları ile karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden sosyal medyada satış yapmak deyip geçmeyin, ticari zorlukları burada da yaşayacağınızı bilin.

Sosyal Medyadan Satış Yapmanın Avantajları

Sosyal medya üzerinden satış nasıl yapılır, hangi ürünler satışa uygundur gibi sorularınızla ilgili pek çok detaya değindik. Peki, sosyal medyada satış yapmak, markanız için nasıl bir avantaj yaratacak, biliyor musunuz?

İstediğiniz her yerden satışınızı gerçekleştirebilirsiniz. Mekana bağlı kalmak zorunda değilsiniz.

Çok fazla kitleye anında ulaşabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarını çok kolay bir şekilde yönetebilirsiniz.

Müşterilerinizin istek, sorun ve sorularına anında cevap verebileceğiniz sosyal kanallara sahip olursunuz.

Müşterilerinizin size karşı güven inşa etme sürecine yardımcı olabilirsiniz.

Tanıdığınız ya da tanımadığınız herkese erişebilir, ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Avantajlı bir satış süreci geçirirsiniz.

Ürünleriniz satıldıktan sonra temin edebilme imkanınız bulunur. Böylece bir depo kiralamak zorunda kalmayabilirsiniz.

Sosyal Medyada Satış Yapmak Kazancınızı İki Katına Çıkartacak!

Bir mekana bağlı kalmadan satış yapabilmek inanılmaz keyifli bir süreçtir. Ayrıca sosyal medyada satış yapmak, dijital pazarlama tekniklerini kullanmanıza fırsat tanıyacak, ürünlerinizi sosyal medya üzerinden dilediğiniz gibi pazarlama imkanı sunacaktır.
Sosyal medyadan satış süreci hem eğlenceli hem de kritik bir süreçtir. Bu sürecin nasıl yürümesi gerektiğini, online mağazanızı nasıl yöneteceğinizi ve sosyal medya satış teknikleriyle ilgili tüm detayları öğrenebilmek için sosyal medya danışmanlığı desteğine başvurabilir, kendinizi sınırsızca geliştirebilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular

Sosyal medya bayilik hizmeti; Vergi mükellefi olmadan sosyal medya üzerinden reklam çalışmaları yaparak gelir elde etmenize yarar sağlayan bir iş modelidir. Ena sosyal medya bayiliğe üye olarak herhangi bir kısıtlama olmadan instagram, facebook, tiktok ve diğer sosyal medya platformlarında satış yapıp yüksek kazançlar elde edebilirsiniz. Üstelik stok tutmadan yüzbinlerce ürünün satışını yapabilirsiniz.

Size sunduğumuz Sosyal Medya Bayilik paketlerinden birini seçerek satışa hemen başlayabilir yüksek kârlı satışlar yapabilirsiniz.

Giriş Paket -Kategori Seçimi -Sosyal Medya için özel hazırlanmış görsellerin paylaşımı -Mağazanıza Özel İçerik ve seo çalışması -Ürünlerin Paylaşımı 1999₺ Ekonomik Paket -Kategori Seçimi -Sosyal Medya için özel hazırlanmış görsellerin paylaşımı -Mağazanıza Özel İçerik ve seo çalışması -Ürünlerin Paylaşımı -Ödeme sistemi kurulumu -Sosyal Medya paylaşım beğenisi eklentisi 2999₺ Gelişmiş Peket -Sosyal medya markanıza özel domain ile hazırlanmış web sitesi ( Seçtiğiniz kategorilerde ki ürünler içerisinde yüklü olarak gelir. Tek kategori ile sınırlıdır) -Kategori Seçimi -Sosyal Medya için özel hazırlanmış görsellerin paylaşımı -Mağazanıza Özel İçerik ve seo çalışması -Web Sitenize özel içerik ve seo çalışması -Web Siteniz için özel içerik oluşturulması -Ürünlerin sistemlerinize kurulumu -Ödeme sistemi kurulumu -Sosyal Medya paylaşım beğenisi, takipçi ve yorum Eklentisi -Kargo entregrasyonları -Instashop kurulumu -Digital Reklam eğitimi 5999T Süper Paket -Sosyal medya markanıza özel domain ile hazırlanmış web sitesi ( Seçtiğiniz kategorilerde ki ürünler içerisinde yüklü olarak gelir 3 kategori ile sınırlıdır) -Kategori Seçimi -Sosyal Medya için özel hazırlanmış görsellerin paylaşımı -Mağazanıza Özel İçerik ve seo çalışması -Web Sitenize özel içerik ve seo çalışması -Web Siteniz için özel içerik oluşturulması -Ürünlerin sistemlerinize kurulumu -Ödeme sistemi kurulumu -Sosyal Medya paylaşım beğenisi, takipçi ve yorum Eklentisi ( 5000 takipçili hesap ve ilk 20 ürüne 500 er adet beğeni ve 5’er yorum desteği ) -Kargo entregrasyonları -Instashop kurulumu -Digital Reklam Eğitimi -Digital Pazarlama Eğitimi -Sosyal Medya Pazarlama Eğitimi ( 5000 ₺ değerinde eğitim ve sertifika hediye) E devlet ile ICC W Onaylı sertifa 14999₺

Ürünleri İster manuel ister, ekstra olarak alacağınız entegrasyon ile yükleyebilirsiniz

Evet tabiki tamamen yasal. Süreç tam olarak şu şekilde işliyor 1: Sosyal medya da ürününüzü sattıktan sonra Sitemize gelip ürünü bulup ürünü satın alıyorsunuz 2 Ürünü satın alırken, Ürünü sattığınız kişinin tüm bilgilerini sisteme giriyorsunuz. Fatura adresi olarakta aynı müşterinin bilgilerini giriyorsunuz. 3: Biz faturayı direkt olarak müşterinize kesiyoruz. 4: Siz sadece satışlarınıza odaklanıyorsunuz.

Ürünleri istediğiniz fiyattan satabilirsiniz. Fakat satın alırken bize bunu bildirmek zorundasınız çükü kdv farkı çıkacağından dolayı bunun tahsilatını yapmak zorundayız. Ve satış rakamı ile fatura üzerinde ki rakam birbirini tutmaz ise Müşteriniz açısından ve Gelir İdaresi Kurumu tarafından cezai işlem uygulanabilir. Böyle bir durumda Tüm sorumluluğun sizde olduğunu ve tüm cezai sorumluluğun, tarafımızın uğrayacağı zararların temini için hakkınızda yasal işlem başlatılacağını unutmayınız.

Ürününüzü sattıktan sonra, sistemimiz den satın alırken belirttiğimiz kargo şirketi seçiyorsunuz ve ürününüz o kargo şirketi ile gönderim yapılır ve kargo ücreti sizden tahsil edilir. Kargo ücreti ödenmeyen siparişlerin çıkışı yapılmamaktadır.

Eğer bir kargo firması ile anlaşmanız var ise sizin adınıza kapıda ödeme ile gönderim sağlanır. Bunun önce sisteme girip ürününüzü satın alıp anlaşmalı olduğunuz kargo şirketini seçmeniz, cari bilgilerinizi girmeniz gerekmektedir.

Gönderim Süresi 1 ila 5 iş günü arasında değişmektedir.

Kredi karı ile ödeme ( Kredi karına 12 taksit imkanımız vardır) ve Havale ile ödeme yöntemleri sitemizde aktiftir. Havale ile ödeme yönteminde havale banka tarafından onaylanmadan ürün çıkışı sağlanamamaktadır.

Ürün Alıcı tarafından teslim alınamadığında, Bizim adresimize geri dönüş yapar. Bu durum da Ürün sistemimiz de ki adresinize alıcı ödemeli olarak gönderilir. Ürünün geri dönüşteki kargo ücreti varsa carinizden yoksa diğer siparişinize ek olarak tahsil edilir. Kullanıcı ürünü iade ettiğinde firma iade kabul etmez Yukarıda ki prosedür aynen geçirlidir. Ürünün kargo da ki tüm sorumluluğu size aittir. Ürünün hasarlı ulaşması vb durumlarda yeniden ürün gönderimleri gibi durumlar söz konusunda tekrar ürün siparişi vermeniz gerekmektedir.

Tabiki bir üst pakete her zaman geçebilirsiniz. Paketler arasında ki ücret farklarını ödeyerek her zaman bir üst pakete geçebilirsiniz. Bir alt pakete geçiş hizmetimiz yoktur.

Kargo şirketinden tutanak tutturmanız gerekmektedir. Firma olarak herhangi bir sorumluluğumuz yoktur.